Aboutaleb wil Rotterdams Philharmonisch Orkest naar Dubai brengen
- Klassiek
- Aboutaleb wil Rotterdams Philharmonisch Orkest naar Dubai brengen
Het Rotterdams Philharmonisch Orkest dat een concert geeft op de World Expo in Dubai, later dit jaar. Dat is de wens van burgemeester Aboutaleb van Rotterdam. Aboutaleb, tevens ambassadeur van het evenement, uitte die wens gister tijdens een Ondernemersontbijt. Dat meldt het Algemeen Dagblad.
“Wat zou het toch mooi zijn als het Philharmonisch daar in de open lucht kan spelen, in de woestijn,” aldus de burgervader.
Eind maart is er op het Rotterdamse stadhuis overleg met minister Sigrid Kaag van Buitenlandse Handel over eventuele deelname aan de World Expo in Dubai, waar Nederland een groot paviljoen zal hebben. Volgens Aboutaleb liggen er voor het Nederlandse bedrijfsleven grote kansen in de oliestaat. “Op het gebied van water, energie en voedsel.”
Dit jaar organiseert Dubai als eerste land in het Midden-Oosten de 35e Wereldtentoonstelling. Het evenement start in oktober en duurt tot april 2021. Tijdens de expo kunnen de deelnemende landen zich profileren op gebied van economie, techniek en cultuur.
Het thema van het Nederlandse paviljoen is ‘Uniting water, energy & food’.
Gerelateerd

Podium
Wim T. Schippers hertaalde Goethes Egmont: ‘Moedig tot in de dood, waarin ik u voorga, voor wat ons heilig is: de vrijheid.’

Podium
Pianist Leif Ove Andsnes live in NTR Podium: "De muziek van Geirr Tveitt is als een beeldhouwwerk"

Podium
Roberto González-Monjas vaste gastdirigent van het Orchestre de Paris

Podium
.png?height=170&width=170&aspect_ratio=600%3A601)