Contract Klaas Stok bij NDR Vokalensemble verlengd
- Klassiek
- Contract Klaas Stok bij NDR Vokalensemble verlengd
Koordirigent Klaas Stok heeft zijn contract bij het NDR Vokalensemble met 2 jaar verlengd.
Hij blijft bij het koor tot de zomer van 2025. Stok leidt het ensemble sinds 2018. “Met een groter repertoire en nieuwe ideeën heeft hij het ensemble artistiek verder geprofileerd”, aldus programmadirecteur van Norddeutscher Rundfunk Katja Marx.
Klaas Stok kijkt ernaar uit verder te gaan op de ingeslagen weg. “We willen blijven onderzoeken hoe we aansluiting kunnen vinden bij andere kunstvormen en bijzondere plekken. En hoe we bestaande en nieuw gecomponeerde muziek op een sfeervolle en eigentijdse manier kunnen presenteren.”
Klaas Stok was van 2015-2020 koordirigent van het Groot Omroepkoor en als gastdirigent wordt hij veel gevraag door internationaal gerenommeerde ensembles, zoals Collegium Vocale Gent, Cappella Amsterdam en het Chor des Bayerischen Rundfunks.
Gerelateerd

Podium
Iris Hond: laatste jaar 'Iris speelt Einaudi', daarna focus op eigen muziek

Female Friday
Componist Rita Strohl - nog nooit klonk poëzie zo mooi

Podium
Friese Tim de Vries wint Japanse kamermuziekwedstrijd met zijn Motus Quartet

Podium
.png?height=170&width=170&aspect_ratio=600%3A601)