Tennisser Novak Djokovic speelt 'tennisracketviool' in reclame
- Klassiek
- Tennisser Novak Djokovic speelt 'tennisracketviool' in reclame
In een nieuwe reclame van een Japanse sportmerk verruilt Novak Djokovic zijn racket voor een viool. De Servische tennisster playbackt een uitvoering van Vivaldi’s Winter uit De vier jaargetijden. In de online video houdt Djokovic een echte viool vast en gebaart mee op de muziek.
Met de slogan "Control the rhythm. Unlock the feeling" (beheers het ritme, ontketen het gevoel), suggereert het Japanse merk Asics dat het ritme van zijn spel en de cadans van muziek overeenkomen. In de begeleidende tekst op Instragram prijst het merk Djokovic omdat hij "van zijn eerste stap tot zijn laatste slag op een eigen ritme speelt, en dat iedereen iedere beat kan voelen".
Terug naar Wimbledon 2024
De campagne bouwt voort op een moment tijdens Wimbledon 2024. Na het winnen van de halve finale speelde Djokovic toen een zogenoemde 'tennisracketviool' als eerbetoon aan zijn dochter Tara, die net met vioollessen was begonnen. Die improvisatie ging de hele wereld over en is nu door Asics omgezet in een marketingconcept.
Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.
Muzikale zijsprongen
Djokovic’ interesse in strijkinstrumenten is geen eenmalige grap. Vorig jaar speelde hij op vakantie met violist Julian Rachlin op een historische Lorenzo Storioni‑altviool uit 1785. Beelden van dat duet werden gepubliceerd door The Strad. In de nieuwe Asics‑video toont hij zijn liefde voor klassieke muziek opnieuw.
Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.