Filmmuziek

Deze muziek van KOHTA YAMAMOTO en Hiroyuki Sawano hoor je in de animefilm 'The Seven Deadly Sins: Grudge of Edinburgh'

foto: Netflix
  1. Klassiekchevron right
  2. Deze muziek van KOHTA YAMAMOTO en Hiroyuki Sawano hoor je in de animefilm 'The Seven Deadly Sins: Grudge of Edinburgh'

Het geanimeerde fantasy-avontuur speelt zich af tussen de gebeurtenissen van The Seven Deadly Sins en de vervolgserie Four Knights of the Apocalypse en volgt een jonge prins die op reis gaat om zijn geliefden te redden wanneer sinistere krachten de vrede van Britannia bedreigen en zijn ware krachten ontdekken.

Waar gaat de animefilm The Seven Deadly Sins: Grudge of Edinburgh over?

14 jaar nadat het koninkrijk Liones de Demonenclan versloeg en vrede bracht in het land, wordt prins Tristan gekweld door zijn onvermogen om twee grote krachten te beheersen: de kracht van de Demonenclan van zijn vader, Meliodas, die diende als kapitein van de Zeven Dodelijke Zonden, de Drakenzonde der Toorn en de kracht van de Godinnenclan van zijn moeder, Elizabeth. Wanneer het leven van Elizabeth wordt bedreigd, ontvlucht Tristan het koninkrijk en gaat hij naar Edinburgh, waar Deathpierce die ooit lid was van een groep heilige ridders van het koninkrijk, de Pleiaden van de Azuren Hemel, zijn kasteel onderhoudt. Maar wat zijn de bedoelingen van Deathpierce? Het rad van het lot begint te bewegen en beweegt zelfs De Zeven Dodelijke Zonden...

De animefilm The Seven Deadly Sins: Grudge of Edinburgh is gebaseerd op een origineel verhaal van Nakaba Suzuki en geregisseerd door Noriyuki Abe en Bob Shirahata. De tweedelige film ging in 2022 en 2023 in première en is nu te streamen op Netflix.

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

Welke muziek hoor je in de animefilm The Seven Deadly Sins: Grudge of Edinburgh?

Netflix Music heeft de soundtrack uitgebracht voor de animefilm The Seven Deadly Sins: Grudge of Edinburgh. Het album bevat de originele muziek van de tweedelige film, gecomponeerd door Kohta Yamamoto (Attack on Titan, 86) en Hiroyuki Sawano (Bubble, Promare).

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

Wie is KOHTA YAMAMOTO?

KOHTA YAMAMOTO is een Japanse componist, arrangeur en tekstschrijver die aan de soundtrack van veel animeseries heeft gewerkt. Hij is vooral bekend van het componeren van de soundtrack voor Attack on Titan: The Final Season, waarvoor hij de Crunchyroll Anime Award voor beste soundtrack won.

YAMAMOTO werd geboren in Tokio, in 1987. Zijn muzikale carrière begon in 2015, toen hij liedjes schreef voor andere artiesten. In 2017 maakte YAMAMOTO, samen met Hiroyuki SAWANO, zijn debuut als componist in de anime Blue Exorcist: Kyoto Saga, het vervolg op de populaire serie Blue Exorcist. Sindsdien is hij betrokken geweest bij veel soundtracks, waarvan verschillende met componist Hiroyuki SAWANO.

In februari 2022 werden YAMAMOTO en SAWANO onderscheiden bij de Anime Trending Awards voor hun werk voor de soundtrack van de anime 86.

YAMAMOTO was aanwezig bij de 7e Crunchyroll Anime Awards op 4 maart 2023, waar hij het nummer Ashes on the Fire uit Attack on Titan: The Final Season uitvoerde; hij en SAWANO wonnen de prijs voor Beste Soundtrack voor hun werk aan deze show.

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

Wie is Hiroyuki SAWANO?

Hiroyuki SAWANO (澤野 弘之, Sawano Hiroyuki, geboren 12 september 1980) is een Japanse componist, arrangeur, tekstschrijver, pianist en muziekproducent die vooral bekend is om zijn werk aan veel animeseries, videogames, televisiedrama's en films. Zijn werk omvat de muziek voor Attack on Titan, The Seven Deadly Sins, Solo Leveling, Sengoku Basara, Mobile Suit Gundam Unicorn, Blue Exorcist, Seraph of the End, Guilty Crown, Kill la Kill, Xenoblade Chronicles X en 86.

SAWANO werd geboren in Tokio, Japan. Hij begon met pianospelen op de basisschool. In die tijd werd hij beïnvloed door de Japanse singer-songwriter Aska, van het duo Chage en Aska, wiens liedjes hem vaag deden dromen over een baan in de muziek. Op de middelbare school sloot hij zich aan bij een band en begon hij keyboard te leren. Vanaf zijn 17e studeerde SAWANO compositie, arrangement en orkestratie onder de muziekleraar Nobuchika Tsuboi. Toen hij in zijn laatste jaren van de middelbare school zat, wilde hij graag aan soundtrackmuziek werken, dus ging hij naar een vakschool gericht op compositie. Op dezelfde school gaf hij zijn eerste openbare muziekoptreden. Rond deze tijd luisterde hij naar de soundtrack van Studio Ghibli's films, je hoort ook veel invloeden van filmmuziekcomponist Joe Hisaishi in SAWANO's werk.

In 2006 was hij verantwoordelijk voor zijn eerste soundtrackwerken.

In 2010 was SAWANO betrokken bij zijn eerste grote serie, Mobile Suit Gundam Unicorn. In 2011 werd hij bekender in de industrie door zijn betrokkenheid bij twee populaire animeseries, Blue Exorcist en Guilty Crown.

SAWANO werd 11 keer genomineerd voor de Newtype Anime Awards en won vier van de nominaties. Hij heeft ook drie keer de Tokyo Anime Award gewonnen en twee prijzen bij de Anime Trending Awards. SAWANO heeft nog twee andere muziekprojecten.

In 2013 kreeg hij bredere bekendheid met zijn rol als componist voor de anime-bewerking van Hajime Isayama's mangaserie Attack on Titan. Voor zijn werk aan de serie won hij dat jaar de Newtype Anime Awards in de categorie Soundtrack.

In 2014 startte hij een vocaal project onder de naam "SawanoHiroyuki[nZk]" (en in 2022 vormde hij een nieuwe groep genaamd "NAQT VANE" met de Japanse zanger Harukaze en designgroep Classic 6).

In 2020 startte Sawano een soundtrack-revivalproject genaamd "Project【emU】", waarbij hij suites arrangeerde voor de soundtracks van animeseries waar hij bij betrokken was. Dit heeft hij nu gedaan voor Attack on Titan, Guilty Crown, The Seven Deadly Sins en Mobile Suit Gundam Unicorn.

In februari 2021 organiseerde hij een "Project【emU】"-concertevenement, "Sawano Hiroyuki LIVE【emU】2021", in de Tachikawa Stage Garden en streamde dit naar publiek in het buitenland. Dit deed hij 2022 nog een keer met "Hiroyuki Sawano LIVE [nZk]007" in het Tokyo International Forum.

SAWANO noemt Ryūichi Sakamoto, Joe Hisaishi, Yoko Kanno, Hans Zimmer en Danny Elfman als belangrijke inspiratiebronnen.

Het werk van SAWANO heeft vaak vreemde titels, met cijfers, symbolen en letters uit verschillende alfabetten. Hij verklaarde dat hij dit besloot omdat hij wil dat "mensen op hun eigen manier naar de nummers kunnen luisteren en hun eigen reactie kunnen hebben. Ik wil het beeld van wat er op het scherm gebeurt nooit te veel vastleggen in de titel van het nummer".

De meeste vocale nummers van Sawano bevatten teksten in het Engels, maar hij maakt ook gebruik van Duitse en Japanse teksten. Hij gebruikt vaak refreinen en breaks in zijn stukken, met als doel het nummer uit te breiden en intenser te maken. Bij het componeren voor series verklaarde SAWANO dat hij de muziek meestal schrijft vóórdat er videomateriaal of animaties beschikbaar is.


Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

Het laatste soundtracknieuws

Van nieuwe projecten van Hans Zimmer tot aan re-releases van prachtige filmmuziek. Een overzicht van het laatste nieuws.

Home Soundtrack Update 📱 WhatsApp-kanaal Filmmuziek & meer


🎧 Nieuwe Filmmuziek op Spotify

Ster advertentie
Ster advertentie